ایران۹۱۲ مرکز خرید و فروش سیم کارت 0912
قیمت گذاری و خرید خط

تفاوت No Caller ID با Unknown Number چیست؟

تفاوت No Caller ID با Unknown Number

شاید برایتان پیش آمده باشد که تلفن‌تان زنگ خورده، اما به جای شماره برایتان عبارت "No Caller ID" یا "Unknown Number" نمایش داده شده است. در این مقاله می‌خواهیم دلیل این دو مورد را بررسی کنیم و نحوه‌ی مسدود‌سازی یا فعال‌سازی آن را بررسی کنیم. 

No Caller ID به چه دلیل بر روی گوشی شما ظاهر می‌شود؟

1- یک شخص برای حفظ اطلاعات شخصی خودش اطلاعات خود را پنهان کرده، هرچند هنوز به صورت مکتوب غیرقانونی اعلام نشده است؛ اما اگر به هر دلیلی باعث مزاحمت شود یا شما را تهدید کند، از طریق نهاد‌های قانونی قابل پیگیری هستند.

2- نهاد‌ها و ارگان‌هایی مانند؛ برخی از بیمارستان‌ها یا نهاد‌های حمایتی از چنین موردی استفاده می‌کنند؛ البته در حال حاضر و با مرسوم شدن شماره‌های حروفی، چنین چیزی به ندرت اتفاق می‌افتد. به صورت حرفی برایتان "Police" یا "Behzisti" نمایان می‌شود تا امکان سودجویی وجود نداشته باشد.

"No Caller ID" به چه معناست؟

"No Caller ID" به این معنی است که تماس گیرنده تصمیم گرفته که اطلاعات مربوط به شناسه خود را به نوعی مخفی کند. لطفاً توجه داشته باشید که برخی از تلفن‌های اندرویدی به جای آن «Personal Number» را نمایش می‌دهند. این لزوماً به این معنی نیست که تماس گیرنده شناسه تماس گیرنده را به طور خاص برای شما غیرفعال کرده است، بسیاری از تلفن های هوشمند تنظیماتی دارند که هر بار که تماس برقرار می‌کنید، آن را غیرفعال یا فعال می‌کند. 

فعال سازی در آیفون

Setting – Phone – Show My Caller ID

فعال سازی در اندروید

Setting – Calls – Advanced Setting – Caller ID

در نظر داشته باشید این تنظیمات بر روی اپراتور‌های نظیر همراه‌اول همیشه کار نمی‌کند، در اصل بر روی سیم‌کارت‌های فیزیکی داخل ایران، این امکان فعال نمی‌شود. بر روی eSim  ها ارائه دهندگان خدمات تماس Voip فعال می‌شود.

هم‌چنین می توان تلفن های ثابت را طوری پیکربندی کرد که Caller ID برای همیشه غیرفعال شود. این امر در سازمان‌هایی که امنیت و حریم خصوصی برایشان در اولویت هستند، بیشتر رایج است؛ مانند بیمارستان ها و پناهگاه های زنان و... البته چون احتمال مسدود شدن وجود دارد، همچنان از تلفن‌های حروفی استفاده می‌شود. اگر شناسه تماس گیرنده در تنظیمات غیرفعال است، می توانید به طور موقت شناسه تماس گیرنده را برای یک تماس خاص با شماره گیری *31# قبل از شماره ارسال کنید. با این حال، توصیه می کنیم برای کدهای خاص با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید.

"تماس گیرنده ناشناس" به چه معناست؟

از نظر فنی، این بدان معنی است که اطلاعات تماس گیرنده در دسترس نیست. این ممکن است به دلیل خطای شبکه، مشکل از طرف اپراتور، یا صرفاً ناسازگاری شبکه‌های ارتباطی باشد. برای مثال، غیرمعمول نیست که تماس‌های بین‌المللی یا تماس‌های برخی از ارائه‌دهندگان VoIP ناشناخته تلقی شوند (به دلیل تاخیر در تبدیل امواج دیجیتالی)، صرفاً به این دلیل که شبکه تلفن دیگری اطلاعات مربوط به شناسه تماس‌گیرنده را در قالب استاندارد ارائه نمی‌کند که شرکت مخابراتی محلی شما بتواند آن را رمزگشایی کند، حتی ممکن است اصلاً اطلاعاتی در مورد شناسه تماس گیرنده ارائه نکند.

Unknown Caller به معنای چیزی متفاوت از No Caller ID است که نشان می‌دهد فردی عمداً هویت خود را پنهان کرده است. اگر وقتی تلفنتان زنگ می‌خورد، برچسب تماس گیرنده ناشناس را می‌بینید، به این معنی است که ارائه‌دهنده خدمات تلفن شما تشخیص نمی‌دهد چه کسی می‌خواهد با شما تماس بگیرد. دلایل مختلفی ممکن است این اتفاق بیفتد. ممکن است تماس گیرنده ناشناس در لیست مخاطبین شما باشد، اما مشکلی در شبکه وجود دارد یا ممکن است، تنها با غیر‌فعال کردن گزینه‌ی HD Voice در اکانت My Verizon این مشکل حل شود، اما در صورت ادامه‌دار بودن با شرکت مخابرات خود موضوع را مطرح کنید.

در نهایت، اگر هر بار که تماس دریافتی دریافت می‌کنید، پیام «تماس گیرنده ناشناس» را مشاهده می‌کنید، باید با اپراتور تماس بگیرید و مطمئن شوید که عضو یک طرح تعرفه‌ای است که شامل شناسه تماس‌گیرنده است و اپراتور است، به طور تصادفی نشده باشید. 

نحوه‌ی مسدود کردن تماس ناشناس

اگر متوجه شدید که مملو از تماس‌های ناشناس یا تماس‌های بدون شناسه شده‌اید، خبر خوب این است که بسته به مدل گوشی هوشمند و سیستم‌عامل شما، فیلتر کردن آنها بسیار آسان است.

در گوشی‌های هوشمند می‌توانید به غیر از تنظیمات گوشی از اپلیکیشن‌های Caller ID استفاده کنید. هرچند تمامی Caller ID ‌ها امن نیستند. اما چند برنامه‌ی امن در این جا معرفی شه است؛ نحوه‌ی عملکرد این برنامه‌ها به این صورت است که بر اساس دیتا‌های بیشتری توانایی شناسایی فرد شماره‌گیر را دارد و احتمال این که Unknown Number باشد بسیار کمتر می‌شود. و از آنجایی که شماره‌های مزاحم سریع توسط کاربران دیگر شناسایی می‌شود؛ پیش از این که تلفن شما شماره را بخواند، اگر اسپم باشد بلاک می‌شود.

معروف ترین این برنامه‌ها به ترتیب

Hiya: Spam Blocker & Caller ID

Spam Call Blocker for Android

البته مشکل این اپ‌ها این است که حتما باید به اینترنت وصل باشید، از طرفی زمانی که قصد فعال سازی اکانت خود را دارید و در مرحله‌ی تایید شماره‌ی تلفنتان، پیامی مشابه "یک تماس صوتی دریافت خواهید کرد." را مشاهده کردید، چنانچه تماس از سمت Unknown Number بود، کد را وارد نکنید.

برخی از اسکمر‌ها نیز از طریق شماره‌ی ناشناس ممکن است با شما تماس بگیرند و با معرفی کردن خود به عنوان یک نهاد قانونی، درصدد اخاذی از شما باشند، یا از شما اطلاعات بانکی یا شخصی‌تان را بخواهند؛ هیچ‌گاه چنین تماس‌هایی را جدی نگیرید. 

جستجوی سیم کارت در ایران 912

0912 318 32 20
محاسبه اقساط
58,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 370 93 76
محاسبه اقساط
53,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 633 80 72
محاسبه اقساط
35,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 932 2100
محاسبه اقساط
53,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 338 74 12
محاسبه اقساط
50,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 19 10 615
محاسبه اقساط
190,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 148 6500
محاسبه اقساط
320,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 30 52 809
محاسبه اقساط
57,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 254 28 57
محاسبه اقساط
70,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 76 78 918
محاسبه اقساط
35,000,000 تومان
وضعیت : درحد صفر
مشخصات سیم‌کارت
جدید ترین عنوان ها
1نفر به این صفحه امتیاز داده اند
5 / 3.00