ایران۹۱۲ مرکز خرید و فروش سیم کارت 0912
قیمت گذاری و خرید خط

اصطلاحات سیم‌کارتی که باید بدانید

اصطلاحات سیم‌کارتی

حتما پیش اومده که موقع خرید سیم‌کارت توضیحاتی را کنار شماره دیده‌اید که از آن زیاد سر درنیاورده‌اید یا فروشنده از اصطلاحاتی استفاده کرده که برای شما ناآشنا بوده است. در این مقاله سعی داریم تمامی اصطلاحاتی که باید قبل از خرید خط 912 بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم تا هنگام انتخاب بتوانید راحت تر عمل کنید. از طرفی توضیح خواهیم داد که آیا موارد ذکر شده بر روی قیمت اثر خواهند گذاشت یا خیر! 

عملکرد سیم‌کارت

سیم‌کارت صفر

سیم کارت صفر یا سیم‌کارت خشک به دو نوع سیم‌کارت اطلاق می‌شود؛ سیم‌کارتی که تا به حال فعال نشده است یا سیم‌کارتی که سالهای قبل فعال بوده و سلب مالکیت شده است. سیاست اپراتور‌ها به این شکل است که سیم‌کارت‌های سلب امتیاز شده را بلافاصله نمی‌فروشند، پس از چند سال دوباره آن‌ها را وارد بازار می‌کنند. برای پی بردن به این که سیم‌کارت واقعا صفر است یا نه؛ باید شماره‌ی خط را شماری گیری کنید؛ اگر با پیام "شماره‌ی مورد نظر در شبکه موجود نمی‌باشد."، مواجه شدید، یعنی خط صفر است.

سیم‌کارت در حد صفر

در مجموعه‌ی ایران 912 به خطی که بیش از 3 سال خاموش بوده باشد در حد نو می‌گویند. طبیعی‌ست این خطوط به اندازه‌ی خطوط کارکرده، زنگ‌خور ندارند و تقریبا پیامک تبلیغاتی کمتری دریافت می‌کند، از طرفی چون پیامک‌های بانک سالانه تمدید و بررسی می‌شود؛ پس خط‌های در حد نو دیگر پیامک بانک نیز دریافت نمی‌کنند. گزینه‌ی مناسبی برای اشخاصی‌ست که به دنبال یک خط با قیمت سیم کارکرده و ویژگی خط صفر، می‌گردند، است. فراموش نکنید ممکن است افرادی هر سیم‌کارتی را تحت عنوان در حد نو بخواهند به شما بفروشند؛ در اینجا حتما استعلام روز‌هایی که خاموش بوده را پیگیری کنید.

سیم‌کارت کارکرده

همان‌طور که از اسم پیداست به سیم‌کارتی گفته می‌شود که از خاموش بودنش مدت زیادی نگذشته باشد. در مجموعه‌ی ایران 912 ما به سیم‌کارتی که بیش از 3 سال خاموش باشد، در حد نو می‌گوییم و به تمامی سیم‌کارت‌هایی که کمتر از این مدت خاموش هستند، کارکرده محسوب می‌شوند که 20 درصد از قیمت خط نو ارزان‌تر هستند.

سیم‌کارت معمولی

وقتی مشتری به ما می‌گوید یک سیم‌کارت معمولی میخواهد ما منظور او را این چنین برداشت می‌کنیم یک سیم کارت با کد 5 الی کد 7، غیر رند و ترجیحا در حد نو برای استفاده‌ی شخصی. البته سیم‌کارت معمولی تعریف خاصی ندارد و این درخواست مشتری است و اصطلاحی‌ست که مشتری به کار می‌برد. اما به هر حال تعریف از سیم کارت معمولی یک شماره‌ی نسبتا مرغوب با قیمت قابل قبول است.

شیوه‌ی فروش سیم‌کارت

مزایده سیم‌کارت

همان‌طور که از اسمش پیداست زمانی که سیم‌کارت را به بالاترین قیمت پیشنهادی برای فروش می‌گذارند، میگویند سیم‌کارت به مزایده گذاشته شده است. چنین کاری را معمولا شرکت‌ها انجام نمی‌دهند چون احتمال سوء استفاده زیاد است و غالبا خود سامانه‌ی همراه اول هر از گاهی مزایده‌ی سیم‌کارت رند در سایت rond.mci.ir برگذار می‌کند. 

سیم‌کارت مناقصه‌ای

دقیقا بر خلاف مزایده، زمانی که شما تصمیم به فروش فوری سیم‌کارت خود کنید مجبور هستید به کم‌ترین قیمت آن را بفروشید، که به این عمل مناقصه می‌گویند. به طور کلی قیمت فروش سیم‌کارت 20 درصد کمتر از قیمت خرید است و در مناقصه این عدد به 30 و حتی 40 درصد کمتر هم می‌رسد.

قرارداد اجاره به شرط تملیک

این مورد را زمانی که خرید سیم‌کارت را به صورت قسطی انجام می‌دهید می‌شنوید. این قرارداد به این معنی‌ست که خریدار در زمان معین موظف به پرداخت اقساط خط خود است و در این زمان خط به اسم شرکت است، پس از پایان اقساط سیم‌کارت به اسم خریدار می‌شود.

نوع شماره‌ی سیم‌کارت

جدای از شرایط کلی یک سیم‌کارت، خود شماره نیز باعث به وجود آمدن دسته بندی‌های متفاوت در ایجاد اصطلاحات می‌شود.

سیم کارت رند

تقریبا همه‌ی ما می‌دانیم شماره‌ی رند چه شماره‌ای است؛ سیم کارت رند شامل چند عدد مشابه یا اعداد متوالی یا اعدادی که مضرب صد یا هزار یا حتی ده هزار در آن دیده می‌شود، در مقاله‌ی سیم‌کارت لاکچری انواع شماره‌های رند را بررسی کرده‌ایم. می‌توان گفت رند بودن گاهی بیشتر از کد خط، بر قیمت سیم‌کارت اثر می‌گذارد. فراموش نکنید به شماره‌ای که راحت در دهان بچرخد معمولا رند نمی‌گویند و اگر شماره‌ای صرفا به خاطر خوش آوا بودنش گران است، منطقی نیست. هر چقدر رندی یک خط بیشتر باشد کیفیت شماره بیشتر و قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. 

سیم‌کارت تاریخ تولد

این سیم‌کارت‌ها می‌توانند شامل سال تولد شما باشند، این عدد می‌تواند ابتدای سیم‌کارت یا آخر آن باشد؛ البته لزومی نیست حتما تاریخ تولد باشد، هر مناسبتی که تاریخ آن برای شما با ارزش است یا هر عدد سه یا چهار رقمی‌ای که به آن علاقه دارید، می‌تواند جزء این شماره‌ها باشد. ناگفته نماند چنین چیزی هیچ تاثیری بر قیمت سیم‌کارت ندارد.

سیم‌کارت سریالی

سیم‌کارت‌هایی که شماره‌ی آن‌ها با نظم ثابتی در یک یا چند رقم به صورت متوالی تکرار شوند، در اصل پیش شماره‌ی این خط‌ها یکسان است و در شماره‌ی اصلی در یک یا چند رقم به صورت متوالی با یکدیگر فرق دارند. از این سیم‌کارت‌ها بیشتر برای سازمان‌ها استفاده می‌شوند. البته هستند کسانی که به دنبال شماره‌های به اصطلاح ست هستند تا با اطرافیانشان شماره مشابهی داشته باشند.

سایر موارد

سیمکارت تهران یا شهرستان

حتما شما هم شنیده‌اید که افرادی هنگام خرید خط 912 به این که خط تهران است یا شهرستان، دقت بسیاری می‌کنند. از نظر تعرفه و کیفیت تفاوتی بین خطوط تهران و شهرستان وجود ندارد و این موضوع تنها به خاطر سامان‌دهی هنگام توزیع سیم‌کارت‌ها توسط همراه اول استفاده شده است. این موضوع تنها در مورد خط کد 9 و کد 0 در نظر گرفته نشده، به صورت کلی صرفا جهت مدیریت آسان‌تر بر روی خط‌های توزیع شده این کار انجام گرفته که در حال حاضر و با پیشرفت اپراتور‌ها و یکسان سازی تعرفه‌ها عملا بی معنی‌ست. اما تاثیر کمی بر روی قیمت اصل خط دارد.

سلب امتیاز سیم کارت

سیم کارتی که مالکیت و امتیاز آن از شخص گرفته می‌شود و در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد. معمولا دلیل آن اگر قانونی و قضایی نباشد به دلیل عدم استفاده‌ی طولانی مدت از سیم‌کارت، عدم کارهای انحصار وراثت برای سیم کارت متوفی و... می‌باشد.

جستجوی سیم کارت در ایران 912

0912 318 32 20
محاسبه اقساط
58,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 370 93 76
محاسبه اقساط
53,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 633 80 72
محاسبه اقساط
35,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 932 2100
محاسبه اقساط
53,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 338 74 12
محاسبه اقساط
50,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 19 10 615
محاسبه اقساط
190,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 148 6500
محاسبه اقساط
320,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 30 52 809
محاسبه اقساط
57,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 254 28 57
محاسبه اقساط
70,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 76 78 918
محاسبه اقساط
35,000,000 تومان
وضعیت : درحد صفر
مشخصات سیم‌کارت
جدید ترین عنوان ها
7نفر به این صفحه امتیاز داده اند
5 / 4.71